Wiskunde en kritisch denken, deel I

Wiskunde en kritisch denken, deel I

Enige tijd geleden, op de hoofdbijeenkomst van wat een rekencursus op een middelbare school zou moeten zijn, verbaasde de opvoeder de studenten met de verklaring:

Er is geen ongelooflijke haast om met ons gebruikelijke werk bij de berekening te beginnen en aangezien de kwestie van beurzen er een is die voorbestemd is om door het hele schoolorgaan te worden overwogen, raad ik aan om wat grondiger na te denken over de aanbeveling dat ‘beurzen moeten worden toegestaan ​​voor opmerkelijke prestaties’. op school.’

In het volgende gesprek bespraken studenten de schatting van het eerraamwerk, ongeacht of de vergoeding van een onderwijzer een eer was, hoe ‘school’ werd gekarakteriseerd, enz. Ze kregen een activiteit aangeboden,

Het tolereren van de betekenis van ‘school’ als ‘elke ervaring waarvan men leert’, toont uw begrip aan of is in strijd met de suggestie: ‘Abraham Lincoln heeft bijna geen energie in school gestoken’.

Een onregelmatige start voor een wiskundecursus, toch? Wat volgde was niet minder bizar. Tijdens het schooljaar werd ongeveer een deel van de tijd verdeeld over de wiskundige substantie, de andere helft werd besteed aan de algemeen bruikbare gesprekken, vergelijkbaar met de bovengenoemde. In het voorjaar kregen de studenten in deze en de controleklassen een test in vliegtuigberekening aangeboden, waarop de studenten in “onze” groep ook, zij het slechter dan studenten in verschillende klassen, doorgingen. Nog verbazingwekkender was dat “onze” studenten de zekerheid hadden dat ze, gezien meer tijd, de mogelijkheid hadden gehad om meer problemen aan te pakken en hun cijfers te verbeteren. Dit ondanks de manier waarop ze nieuw waren voor een groot deel van het materiaal waarop de test betrekking had. Een uitzonderlijke prestatie om zeker te zijn. Het verhaal heeft echter nog iets heel anders. Op het moment dat ze vele jaren later met elkaar spraken, herinnerden de vorige studenten, die momenteel ontslag hadden genomen, niet alleen liefdevol de cursus en de instructeur, maar garandeerden ze dat het volgen van de cursus de absoluut, over het algemeen belangrijke en boeiende gelegenheid was in hun wetenschappelijke beroepen. Zou er een krachtigere twist kunnen zijn? De cursus was een onmiskenbare prestatie.

Voor de personen die het verhaal niet eerder hebben gehoord of gelezen, was de opvoeder Harold F. Fawcett, rekenleraar aan de Ohio State University en toekomstige NCTM-president (1958-60), wiens verslag van het proces werd verspreid als de NCTM Thirteenth Yearbook in 1938 (een reproductie uit 1995 is vanaf nu toegankelijk.) Het verhaal is geïntroduceerd in een discussie door Frederick Flener van Northeastern Illinois University op de jaarlijkse NCTM-conferentie in Orlando, Florida op 6 april 2001. Duplicaten van de recensie van de introductie zijn heb aanpassingen gedaan op het web totdat een van hen in mijn inbox belandde.

Flener’s record informeert ons over de cursus, over het verzamelen, ontmoeten en vergelijken met de blijvende understudies, de jongeren en metgezellen van Fawcett, en voegt een paar slagen toe over Fawcett zelf, zijn slimme en zorgzame karakter. Een van de journalisten merkte op dat men het individu en karakter van de man niet kan scheiden van zijn boodschap. Hoe het ook zij, de cursus werd gegeven door Eugene Smith van ongeveer 1945 tot 1956. (Het moet betreurenswaardig zijn dat latere studenten niet werden ondervraagd over hun indrukken.) Werd Fawcett’s welvaart vastgesteld als een onderdeel van zijn karakter of zijn methodologie ? Zou iemand niet zijn voorbeeld van het overwinnen van tegenspoed willen herhalen? Alles bij elkaar genomen, heeft de overgrote meerderheid van zijn partners, volgens Flener, andere gedachten: betere benutting van innovatie, meer onderzoeken, minder nadruk op bevestiging.

In deel II van het artikel zullen we de manier van denken van Fawcett, zijn bedoelingen achter het opbouwen van de cursus en het gerapporteerde resultaat van de analyse onderzoeken.

Dr. Alexander Bogomolny is een voormalig partner-opvoeder van wetenschap aan de Universiteit van Iowa en momenteel een ingenieur van een bekroonde site Interactive Mathematics Miscellany and Puzzles.De site is een uitgebreid assortiment van K12-wiskundige artikelen, problemen, puzzels, pc-betovering dromen en aanzienlijk meer. Meer dan 800 intelligente Java-applets blazen de gesprekken tot leven en helpen het verlangen van studenten naar kritisch denken te stimuleren.

75 thoughts on “Wiskunde en kritisch denken, deel I

  1. [url=https://seoprofisional.ru/bazy/baza-dlya-xrumera][img]https://seoprofisional.ru/image/catalog/-%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B0-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B1%D0%B8%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B0-%D1%81%D1%81%D1%8B%D0%BB%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8-520×245.jpg[/img][/url]
    [b]Собралась новая база для хрумера, актив линков от 12 августа 2022 года. В базе 12100 ссылок без дублей . База микс присутствуют все доменные зоны так же постит везде профиля топики коменты собиралась 4 месяца ссылки все вечные считай подойдет как для ссылочного так и для постинга по все вопросам обращайтесь в скайп логин pokras7777 или в телеграмм pokras7777 fedin наша группа в телеграмме ответим на все интересующие вас вопросы ![/b]

    [b]ДЛЯ СВЯЗИ С НАМИ ПИШИТЕ В СКАЙП ЛОГИН [url=https://join.skype.com/AnXAQ9LfhMi8]ЛОГИН POKRAS7777 [/url]
    ЛИБО В [url=https://goo.su/4zRx]ТЕЛЕГРАММ [/url][/b]

    база форумов для хрумера

  2. Vps от AdminVPS это мощный хостинг для любых проектов!

    Из преимуществ стоит отметить:

    – Бесплатное администрирование
    – Бесплатное бэкап место
    – Бесплатный перенос сайтов
    – Круглосуточная техподдержка 24/7
    – Аптайм 99,98%
    – Мгновенная активация сервера
    – Бесплатные SSL-сертификаты

    Вам однозначто стоит воспользоваться услугами AdminVPS уже сегодня!

    Наш сайт – https://adminvps.ru/

  3. Vds хостинг в Беларуси по доступной цене

    У нас самый быстрый хостинг в Беларуси, бесплатные SSL, установка CMS в 1 клик, выгодная партнерская программа и многое другое.

    Наш сайт – https://cloudvps.by/

  4. Честный рейтинг хостинг провайдеров России, Украины, Беларусии, Европы!

    Все преимущества и недостатки, ценовая политика, подходит под Вашу CMS и прочие параметры хостинг провайдеров собранные в одном месте!

    Наш сайт – https://ru.tophosts.net/

  5. Деньги в долг в Минске

    Поможет подобрать для Вас лучшее предложение по микрозаймам и микрокредитам максимально быстро и в сжатые сроки в Беларусии!

    Наши основные преимущества:

    – Высокий процент одобряемости;
    – Помощь в сложных ситуациях;
    – Индивидуальный подход.

    Мы гарантированно найдем для Вас микрозайм или и микрокредит со 100% гарантией выдачи даже с плохой кредитной историей!

    Обращайтесь, наш сайт – https://finance-brokers.by/

  6. If you want to break free from home remodeling duties, trust this issue to the professionals. We are the champions of the whole range of home renovation services: ready to upgrade your house from the roof to the basement. We are a general contractor located in Seattle. Our company has been proud of giving new life to local residences through house makeovers and interior renovations for more than 10 years.

    If you decide to start your own renovation – let us care about the process: we’ll manage the whole project from creating a 3D model responding to all your wishes to buying materials, constructing, and optimizing costs.

    Our website – https://levelupcnr.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *